آموزش استفاده از هوش مصنوعی Midjourney

Saturday، ۲۸ Amordaad ۱۴۰۲

آموزش استفاده از هوش مصنوعی Midjourney

چگونه از Midjourney برای ایجاد تصاویر و هنر شگفت انگیز استفاده کنیم؟

Midjourney یک برنامه خلاقانه هوش مصنوعی است که توسط یک آزمایشگاه تحقیقاتی به رهبری دیوید هولز، یکی از بنیانگذاران Leap Motion توسعه یافته است. این ابزار منحصربه‌ فرد می‌تواند توضیحات متنی را به تصاویر واضح تبدیل کند، ویژگی که از زمان راه‌اندازی نسخه آزمایشی باز آن در 12 ژوئیه 2022، کاربران زیادی را مجذوب خود کرده است و کاربران ایرانی هم برای خرید اکانت Midjourney میتوانند از سایت های واسط استفاده کنند . کاربران در زمینه‌های مختلف از قدرت Midjourney برای تولید تصاویر خلاقانه استفاده می‌کنند و از طریق دستورات خاص با هوش مصنوعی تعامل دارند، از طریق یک ربات در پلتفرم چت Discord. این ترکیب زبان و تصویر، راه‌های جدیدی را در حوزه خلاقیت دیجیتال باز میکند.

Midjourney AI یک پلتفرم خلاقانه است که به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از توضیحات متنی کوتاه، دنیاها، شخصیت ها و تصاویر منحصر به فردی تولید کنند. این پلتفرم یک ابزار هوش مصنوعی مبدل text to image است که تصاویر را بر اساس درخواست های شما تولید می کند.

نحوه دسترسی به میدجورنی Midjourney

به یک معنا، دسترسی به Midjourney در واقع بسیار ساده است. هیچ فایلی برای دانلود یا برنامه ای که باید نصب کنید وجود ندارد. اگر قبلاً یک حساب Discord دارید، حتی نیازی به ثبت نام برای چیزی ندارید. این به این دلیل است که Midjourney کاملاً از طریق Discord قابل دسترسی است.

Discord یک سرویس گفتگوی متنی و صوتی آنلاین رایگان است که از جهاتی شبیه به Slack است، اگرچه در ابتدا برای گیمرهایی طراحی شده بود که سعی می کردند تاکتیک ها را در حین انجام بازی های آنلاین چند نفره مانند League of Legends و World of Warcraft هماهنگ کنند، بین گروه های بازی و سایر هنرها و جوامع سرگرمی فوق العاده محبوب است.

سرورهای Discord از ربات‌ها نیز پشتیبانی می‌کنند که کاربران خودکاری هستند که به درخواست‌های موجود در سرور Discord پاسخ می‌دهند. از طریق یکی از این ربات‌های Discord است که می‌توانید به Midjourney دسترسی پیدا کنید.

هنگامی که با Discord آشنا شدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سرور Midjourney Discord بپیوندید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به وب سایت Midjourney بروید و دکمه Join the Beta را در پایین سمت راست پیدا کنید.

چگونه در میدجورنی Midjourney شروع کنیم؟

اکنون که به Midjourney دسترسی دارید، سوال این است که چگونه می توانید بهترین استفاده را از آن داشته باشید. اگر تازه وارد Discord هستید یا برای اولین بار از سرور بازدید می کنید، سروری را برای پیوستن انتخاب کنید، برای شروع، بهتر است یک سرور "Newbie" را انتخاب کنید. نوار کناری سمت چپ گروه های Newbie را در زیر هدر بخش Newcomer نشان می دهد. هیچ تفاوت واقعی بین این اتاق ها وجود ندارد، بنابراین از هر کدام که می خواهید استفاده کنید. (این سرورها برای کاربران معمولی توصیه می شوند زیرا به کاربران کمک می کنند تا با فرآیند تولید هوش مصنوعی آشنا شوند).

پس از ورود به یکی از این اتاق ها، آماده شروع کار هستید. برای اینکه Midjourney یک تصویر تولید کند، باید دستور Discord را اجرا کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که imagine را تایپ کنید و سپس یک توضیح متنی از هر آنچه که می‌خواهید Midjourney ایجاد کند، بنویسید.

گاهی اوقات، اگر به سادگی از ابتدا تا انتها تایپ کنید، Discord این را به عنوان یک دستور تشخیص نمی دهد، بنابراین بهتر است روی پنجره بازشوی فرمان کلیک کنید یا دکمه تب را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا مطمئن شوید که به درستی تشخیص داده می شود.

هزاران ایده برای هنر هوش مصنوعی وجود دارد که ارزش امتحان کردن را دارد، و شما واقعاً می‌توانید به تخیل خود اجازه دهید اینجا اجرا شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که چیزی را تایپ کنید که می خواهید Midjourney تولید کند.

ربات Midjourney کمی زمان می برد تا نتایج شما را به شما ارائه دهد، و در حالی که نتایج شما بسیار مبهم به نظر می رسند، وضوح به آرامی بهبود می یابد تا زمانی که چهار تصویر مختلف تولید شده توسط هوش مصنوعی بر اساس درخواست خود داشته باشید.

چگونه از Midjourney بیشترین بهره را ببریم؟

تولید تصاویر هنری در هوش مصنوعی به سادگی تایپ کردن آنچه می خواهید و خواندن ذهن ربات نیست. در عوض، انواع تکنیک های پیشرفته وجود دارد که می توانید برای به دست آوردن نتایج بهتر و بهتر از Midjourney استفاده کنید.

  • دکمه های Upscale و Vary

اولین و ساده ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که از دکمه های زیر تصویر تولید شده خود برای هدایت هوش مصنوعی به سمت آنچه می خواهید استفاده کنید. دکمه‌های با برچسب U برای ارتقاء تصویر مربوطه، با U1 تصویر اول، U2 تصویر دوم و غیره را ارتقاء می‌دهند.

کلیک کردن بر روی هر یک از این گزینه ها وضوح تصویر را افزایش می دهد، که برای زمانی که Midjourney یک اثر هنری زیبا ایجاد می کند که می خواهید با کیفیت بالاتری ایجاد کنید بسیار عالی است.

در زیر آن، می‌توانید دکمه‌هایی با برچسب V را پیدا کنید که به همان شکل دکمه‌های U با تصاویر موجود در شبکه مطابقت دارند. این دکمه ها تغییراتی از تصویر انتخاب شده ایجاد می کنند که از نظر ساختار و سبک کلی مشابه هستند. وقتی Midjourney تصویری نزدیک به آنچه می‌خواهید ایجاد می‌کند، اما دقیقاً درست نیست، این همان چیزی است که می‌خواهید انتخاب کنید.

در نهایت، یک دکمه Redo نیز وجود دارد که همان اعلان را تکرار می کند اما نتایج کاملاً جدیدی ایجاد می کند. می‌توانید این فرآیند را هر چند بار که می‌خواهید تکرار کنید، و این یک راه خوب برای رسیدن به نتیجه مطلوب است.

دکمه‌های Vary همانطور که می‌گویند عمل می‌کنند و تصویر جدیدی مشابه ایجاد می‌کنند. گزینه‌های قوی یا ظریف تعیین می‌کنند که تصاویر تازه تولید شده چقدر متفاوت هستند. همچنین می توانید بزرگنمایی تصویر را انتخاب کنید. این باعث می‌شود که Midjourney تصویر بیشتری را در اطراف آنچه قبلاً ایجاد کرده است تولید کند یا کوچک‌نمایی کند.

در نهایت، می‌توانید هر یک از فلش‌ها را انتخاب کنید تا تصویر خود را در آن جهت گسترش دهید. این باعث می‌شود که Midjourney مجموعه‌ای از پیکسل‌ها را برابر با اندازه تصویر اصلی شما تولید کند تا آن را در یک جهت گسترش دهد. می‌توانید این کار را چندین بار در هر جهتی که می‌خواهید تکرار کنید تا به گسترش تصویر خود ادامه دهید تا زمانی که از نتیجه راضی باشید.

چگونه بهترین دستورات را برای Midjourney بنویسیم؟

تقریباً مانند هر برنامه یا سرویس هوش مصنوعی، ترفند واقعی برای گرفتن بهترین نتایج ممکن از Midjourney این است که یاد بگیرید چگونه مؤثرترین دستورات را بنویسید. اگر واقعاً می‌خواهید مطمئن شوید که Midjourney بهترین تصویر هوش مصنوعی را برای شما ایجاد می‌کند، باید مطمئن شوید که بیشترین اطلاعات ممکن را به آن می‌دهید تا بتواند دقیقاً همان چیزی را که به دنبالش هستید تولید کند.

می‌توانید به Midjourney بگویید که از سبک‌ها، رنگ‌ها یا تم‌های هنری خاصی در درخواست شما استفاده کند. اگر این جزئیات را با کاما جدا کنید، به نظر می‌رسد Midjourney بهترین پاسخ را می‌دهد.

به‌عنوان مثال به دنبال سبک هنری خاصی هستید، می‌توانید « /imagine the night sky full of fireworks, hyper realistic » را وارد کنید تا تصویر واقعی تری داشته باشید.

چگونه از پارامترها و درخواست های پیشرفته بیشترین استفاده را ببریم؟

برای اینکه واقعاً بیشترین بهره را از Midjourney ببرید، می‌توانید تعداد زیادی پارامتر مختلف را نیز در اعلان خود بگنجانید. این پارامترها مانند برچسب هایی هستند که در انتهای فرمان خود قرار می دهید تا به Midjourney بگویید رفتاری متفاوت از حالت عادی داشته باشد.

به عنوان مثال، پارامتر نسبت تصویر به شما امکان می دهد به راحتی به Midjourney بگویید که می خواهید تصاویر شما اندازه خاصی داشته باشند. به طور پیش‌فرض، Midjourney تصاویر را به صورت مربع تولید می‌کند، که برای مثال اگر بخواهید پس‌زمینه دسکتاپ جدیدی ایجاد کنید، ایده‌آل نیست.

برای استفاده از پارامتر نسبت تصویر تنها کاری که باید انجام دهید این است که "--ar 16:9" را به انتهای درخواست خود اضافه کنید، و Midjourney اکنون تصاویری را با رایج ترین نسبت تصویر رایانه تولید می کند.

تعداد زیادی پارامتر مختلف وجود دارد که می توانید از آنها برای تنظیم نتایج نهایی Midjourney مانند هرج و مرج، سبک و پارامترهای عجیب و غریب استفاده کنید. هر یک از اینها می تواند تأثیر بسیار زیادی بر تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی شما داشته باشد، اما برای استفاده حداکثری از آنها به کمی مطالعه نیاز است. شما می توانید اطلاعات بیشتر در مورد آنها را در اسناد رسمی Midjourney بیابید.

لازم به ذکر است که برای استفاده از ویژگی های این سرویس به صورت نا محدود از نسخه پرمیوم این سرویس میبایست استفاده کنید.